برای نویسنده شدن باید چیکار کنیم ؟
نوشته شده توسط : adorn

این سوال که که برای نویسنده شدن باید چیکار کنیم ، توسط اکثر افرادی که سواد دارند و علاقه کمی به ادبیات دارند ، مطرح شده است . در واقع ، تعداد کسانی که می گویند “اگر زندگی ام را بنویسم ، رمان خواهد شد” چندان کم نیست که نادیده گرفته شود . اما واضح ترین پاسخ به این سوال  که برای نویسندگی باید چکار کنم؟ وقتی مردم می خواهند نویسنده شوند ، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد این است که زندگی خودشان یا زندگی یک دوست را بنویسند . با این حال ، این یک اشتباه بزرگ است ! اول ، باید متوقف شد و فکر کرد ؛ آیا من واقعاً زندگی دیگری (یا دوست شما) دارم که ارزش نوشتن دارد ؟ خوانندگان کتاب خوب می دانند ؛ کتابهای زیادی وجود دارد که به زندگی خارج از استانداردها می پردازند. پس از بیان یکی از رایج ترین اشتباهات ، اجازه دهید به سوال اصلی خود پاسخ دهیم . برای نویسنده شدن باید چیکار کنیم ؟ آیا بعد از نوشتن چاپ کتاب آسان خواهد بود؟

“برای نویسنده شدن باید چیکار کنیم؟”

شماره ۱  – قطعاً باید کتاب های زیادی بخوانید .

من در هر مقاله به این موضوع می پردازم ، اما باور کنید ، مهم ترین نکته خواندن کتاب است. هرکسی که این سوال  را مطرح می کند که برای نویسندگی باید چه کار کنم ، باید همه چیز را کنار بگذارد و کتاب بخواند . اگر کتاب را نخوانید ، متنی که نوشته اید احتمالاً رضایت بخش نخواهد بود . زیرا خواندن کتاب نه تنها ظرفیت درک شما را افزایش می دهد ، بلکه خلاقیت شما را نیز افزایش می دهد . در عین حال ، می توانید اشتباهاتی را در کتاب هایی که می خوانید ببینید و از تکرار آن ها جلوگیری کنید و می توانید یاد بگیرید که چگونه باید نوشت .

شماره ی ۲  – باید مدام بنویسید .

اول از همه ، من دو پیشنهاد به افرادی دارم که می پرسند برای نویسنده شدن باید چه کار کنم . کتاب بخوانید و زیاد بنویسید . هر دو شرط اساسی هستند . بدون رعایت این موارد ، مهم نیست که موارد زیر را رعایت کنید . حتی پس از خواندن کتاب های زیاد و نوشتن زیاد ، این اتفاق می افتد حتی اگر به موارد زیر اهمیت چندانی ندارید (اما من می گویم به هر حال باید به آن اهمیت دهید ) .

مدام بنویسید و ذخیره کنید . بعد از سه یا پنج ماه ، پست های قدیمی خود را با پست های جدید مقایسه کنید و تفاوت را ببینید . همانطور که شناگر باید به طور مداوم شنا را تمرین کند ، نویسنده نیز باید نوشتن را تمرین کند .

برای نویسنده شدن باید چیکار کنیم ؟

برای نویسنده شدن باید چیکار کنیم ؟

شماره ۳ – شما باید باز و مایل به یادگیری باشید .

آیا برای شخصی که علاقه ای به یادگیری ندارد ، می توان خود را تغییر داد و به حرف های همه گوش داد ؟ من اینطور فکر نمی کنم . اگر می خواهید نویسنده باشید ، برای چاپ کتاب ، قطعاً باید آمادگی یادگیری را داشته باشید . این شاید یکی از پاسخ های کلیدی به این سوال باشد که برای نویسندگی باید چه کار کنم .

شماره ۴ –  شما باید منتظر انتقاد و صبور باشید .

باید صبور باشید زیرا نوشتن کتاب اغلب مانند پر کردن قطره قطره قطره است . شما باید شخصیتی را بپذیرید که بتواند از میز تحریری که نشسته اید خسته تر شود و از آن شکایت نکند و تسلیم نشود . زیرا تا زمانی که نتوانید با نوشتن کتاب درآمد کسب کنید ، احتمالاً در یک کار مشغول به کار خواهید بود و در هنگام نیاز به استراحت برای نوشتن کتاب تلاش خواهید کرد .

شما باید در معرض انتقاد باشید زیرا متنی که می نویسید مورد پسند قرار نخواهد گرفت و اگر آن ها را توهین تلقی کنید ، کار شما بسیار دشوار خواهد بود. در واقع انتقاد مهم تر از ستایش است . زیرا تنها زمانی می توانید بیاموزید که در هنگام دریافت انتقاد چه کار هایی را نباید انجام دهید .

شماره ی ۵ : شما باید نکته برداری کنید .

البته ، این یک الزام نیست ، اما اگر بتوانم به عقب برگردم و نوشته های قدیمی خود را ویرایش کنم و با تجربه فعلی خود آنها را به متن بهتری تبدیل کنم ، به این دلیل است که دوست دارم یادداشت برداری کنم . اگر یادداشت نکرده بودم ، آیا می توانستم افکار و داستان های خود را در آن زمان به خاطر بسپارم ؟ احتمالا نه .

شماره ی ۶ – شما باید ناظر خوبی باشید .

این یکی از بهترین پاسخ هایی است که می توان به فردی داد که می پرسد برای نویسنده شدن باید چه کار کنم . شما باید یک ناظر خوب باشید . هر متنی که بنویسید ، همه چیز متفاوت خواهد بود وقتی آنچه را که مشاهده می کنید با آنچه می دانید ترکیب کنید و روی کاغذ بیاورید . به کتاب هایی که خوانده اید نگاهی بیندازید ؛ در نود و نه کتاب از صد کتاب ، با مشاهدات نویسندگان و اطلاعاتی که آنها با این مشاهدات آمیخته اند مواجه خواهید شد .

شماره ی ۷ – باید انگیزه خود را بالا نگه دارید .

همیشه افرادی هستند که مانع شما می شوند . شما باید انگیزه بالایی در برابر این افرادی داشته باشید که آنچه را که شما می نویسید دوست ندارند ، که می گویند نویسندگان گرسنه هستند ، زندانی هستند (؟) ، که ادعا می کنند رویاهای شما هیچ واقعیتی  ندارند . در غیر این صورت ، تسلیم شدن پس از نوشتن چند صفحه آسان است .

شماره ی ۸ – شما باید شنونده خوبی باشید .

گوش دادن و یادگیری با گوش دادن بسیار ساده و در عین حال دشوار است . برخی از مردم اصلا دوست ندارند گوش دهند . همیشه می گوید بگذار حرف بزنم . اما با گوش دادن می توانید افکار و احساسات افراد را بیاموزید و آن ها را بهتر تفسیر کنید . این به شما امکان می دهد تا برخی از کار ها  را انجام دهید که می تواند متن را قوی تر کند .

من هشت مورد کوتاه و مختصر برای کسانی که می پرسند برای نویسنده شدن باید چه کار کنم ، تعیین کرده ام. امیدوارم مفید واقع شود .





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: